Prekės
Akcijos

Naujienos

UAB „Osama“ patirtis: kompiuterinių sistemų poreikį padiktavo plėtra

2016 09 23

UAB „Osama“ šiuo metu naudoja gana platų IT sistemų spektrą: verslo valdymo ir apskaitos sistemas, naudojasi įvairiais užsakymų ir skolų valdymo sprendimais. Ponas Putna pasakoja, kad beveik visų sprendimų poreikį padiktavo verslo plėtros nulemti iššūkiai.
 
„Viena iš didžiausių ir turbūt brangiausių sistemų yra bendrovės „Equinox“ sandėlio valdymo sistema „Vision“. Suskaičiuoti pinigais, t. y. kiek daugiau dėl jos uždirbome ar kiek sutaupėme, labai sunku. Bet be sandėlio valdymo sistemos tiesiog nebūtume galėję toliau dirbti. Gal kokiais 2009 m., kai plėtėme logistikos grandį (sandėlių plotą, asortimentą ir kt.), pamatėme, kad visko jau nebeaprėpiame. Pas mus sandėliuose daugiausia yra maisto produktų. Turime apie 2.000 skirtingų prekių ir 6.000 klientų. Dalis jų užsako produktus, pavyzdžiui, su ne trumpesne nei 70% galiojimo laiko data. Rankiniu būdu patikrinti galiojimo datas ir atrinkti tinkamas prekes fiziškai beveik neįmanoma. Tai arba labai ilgai užtruktų, arba būtų klaidų“, – pasakoja p. Puitna.
 
Su lėtai užsakymus vykdančia arba klaidų pridariusia įmone klientai ir partneriai greitai atsisveikintų, ypač didieji prekybos tinklai. Tad įmonė teturėjo dvi išeitis: diegti kompiuterinę sistemą arba priimti dešimtis papildomų darbuotojų.
 
„Antrojo būdo net nesvarstėme, neapsimokėtų. Kaip priimami sprendimai investuoti į IT sistemas? Paprastai – žiūri, kokie yra klientų bei partnerių poreikiai, pagalvoji, kaip galėtum tai užtikrinti, ir tampa aišku, kad kitaip nebus, – investuoji“, – pasakoja „Osamos“ vadovas.
IT sistema kaip paslauga
 
Kitos kompiuterinės sistemos įmonėje tobulinamos pamažu, dažniausiai pridedant papildomus modulius prie verslo valdymo ir apskaitos sistemos.
 
„Osama“ naudojasi bendrovės „Prototechnika“ sukurtu debesų kompiuterijos sprendimu „NetSkaita“. Tai interneto naršyklės pagrindu veikianti verslo valdymo ir apskaitos programa, parduodama prenumeratos pagrindu, t. y. kaip paslauga (angl. Software as a service, arba SaaS). Bendrovė tokio tipo sprendimą pasirinko dėl kelių priežasčių. Be to, kad didėja įmonės darbo efektyvuas, naudojantis produktu kaip paslauga (modeliu SaaS), nereikia pirkti programų licencijų, įsigyti ir išlaikyti papildomų serverių ir rūpintis priežiūra, atnaujinimais bei kitais dalykais. Be to, žiniatinklio terpėje veikiančios programos suteikia galimybę jomis naudotis mobiliaisiais įrenginiais bet kurioje vietoje.
 
Ataskaitos ir įkainiai
 
Įmonei plečiantis, prireikė ir specializuotų priemonių ataskaitoms ir įkainiams skaičiuoti. Anksčiau šiems darbams bendrovė naudojo „Excel“ ir kitas įprastas biuro programas. Bet vieną dieną ataskaitų ir duomenų susikaupė per daug ir kompiuterinė sistema tapo būtina.
„Mums labai svarbu žinoti, kiek ko ir kam parduodame per akcijas, o kiek – įprastomis kainomis, nes tai turi įtaką finansiniams rodikliams. Be to, sistema leidžia analizuoti pardavimus pagal klientą (gamintoją), konkretų produktą, prekių ženklą, partnerį (mažmenos sektoriaus pardavėją) ir t. t.“, – aiškina „Osamos“ vadovas ir priduria, kad šis modulis taip pat leidžia planuoti akcijas kiekvienam partneriui atskirai. Paprastai sakant, surašius duomenis apie akcijų metu parduoti planuojamų prekių kiekį, išlaidas rinkodarai ir kitiems dalykams, sistema parodo, kas iš to bus.
 
„Šis ataskaitų modulis – dalis „NetSkaitos“. Mes paprašėme, t. y. inicijavome jo sukūrimą, ir tiekėjas padarė“, – priduria jis.
 
Dar vienas apskaitos sistemos elementas, kurio sukūrimą inicijavo „Osama“, – įkainių modulis, leidžiantis apskaičiuoti, kiek pelno uždirbama nuo konkretaus kliento per mėnesį ar metus.
 
„Gali atrodyti, kad tai paprasta, bet taip nėra. Mūsų atveju yra taip: važiuoja viena mašina, pavyzdžiui, į Varėną. Joje – keli padėklai prekių vienam iš didžiųjų prekybos tinklų, vienas padėklas – restoranui ir dar kelios dėžės – kavinei ar mokyklai. Tokiu atveju sunku tiksliai apskaičiuoti, kiek pelno procentais ir absoliučiais skaičiais mums sukuria kiekvienas konkretus klientas. Anksčiau tokius dalykus skaičiuodavome tik labai apytikriai. O kompiuterinė sistema leidžia tai padaryti tiksliai“, – sako pašnekovas.
 
Prie apskaitos sistemos įmonėje prijungta ir daugiau modulių. Tarp kitų – ir skolų valdymo, kuris pats išsiuntinėja pranešimus skolininkams ir apie skolas automatiškai informuoja vadybininkus. Pasak „Osamos“ atstovų, prieš įdiegiant kompiuterinę sistemą uždelsto termino skolos sudarydavo apie 12% visų skolų. Automatizavus šiuos procesus, rodiklis beveik iš karto smuktelėjo iki 9%.
 
Apie įmonę
 
„Osama“ teikia prekių platinimo paslaugas visose galimose pardavimo vietose, organizuoja prekių priežiūrą parduotuvių lentynose, teikia sandėliavimo paslaugas. Transporto paslaugas bendrovė nuomojasi iš vežėjų.
 
„Osama“ valdo beveik 20.000 kv. m. sandėliavimo ploto Lietuvoje ir Latvijoje.
 
„Creditinfo“ duomenimis, įmonėje dirba 156 žmonės.
 
„Osama“ praėjusiais metais gavo 36,8 mln. Eur pajamų – 5,7% daugiau nei 2014 m., tada įmonės apyvarta buvo 34,8 mln. Eur.
 
Bendrovės grynasis pelnas per metus padidėjo 38,6%, iki 591,7 tūkst. Eur, teigiama Registrų centrui pateiktoje 2015 m. ataskaitoje. Bendrovės pardavimo savikaina per metus ūgtelėjo 5,4%, iki 27,2 mln. Eur, veiklos sąnaudos – 5%, iki 8,9 mln. Eur, ikimokestinis pelnas – 38,9%, iki 659,1 tūkst. Eur.
 
Bendrovė keletą pastarųjų metų yra tarp 500 įmonių, sumokančių daugiausia mokesčių į VMI sąskaitą.
 
„Creditinfo“ duomenimis, po 50% „Osamos“ akcijų dalijasi fiziniai asmenys – Alfonsas Rekštys ir Kazimieras Putna.
 
UAB „Osama“ apyvarta, Eur